476 views 0 comments

Στέλλα Παπαδημητρίου «Πάντα στις περιόδους κρίσης το θέατρο πήγαινε πολύ καλά»

by on Οκτώβριος 31, 2013
 

Στην Κατερίνα Πουλοπούλου

 

«Ως τηλεθεατής κάνω zapping  στα πάντα»

 Κεντίδια, σεμέν, σεντόνια με μονογράμματα και πετσέτες στο βελονάκι. Προικιά της νύφης τα οποία η μάνα φρόντιζε να είναι έτοιμα, πολύ πριν το γάμο. Η Στέλλα Παπαδημητρίου παρουσιάζει το μονόλογο μιας ώριμης γυναίκας,  της Αρετής, που όταν ανοίγει το μπαούλο με τα κιτρινισμένα υφάσματα, οι αναμνήσεις της, πλημυρίζουν την σκηνή.

«Το έργο μας μεταφέρει στη δεκαετία του 70’ όπου μια γυναίκα μέσης ηλικίας και πάνω, μόνη της πια, με αφορμή τα γενέθλια της ξετυλίγει την ιστορία της ζωής της με πόνο, χιούμορ και νοσταλγία. Είναι ένα έργο, γραμμένο από τη Μπέττυ Μαγρίζου σε σκηνοθεσία Φώτη Μάκρη  και Κλεοπάτρας Τολόγκου, σκηνικά Κούλας Γαλιώνη  και φωτισμούς Στέφανου Κοπανάκη».

Έχετε προσωπική ιστορία με κάποιο προικο-σέντουκο;

Με προικο-σέντουκο όχι ακριβώς, αλλά σίγουρα στο χωριό που μεγάλωσα, το Σιτοχώρι Σερρών  οι μάνες  που μεγάλωναν κόρες ετοίμαζαν τα προικιά τους  σχετικά από νωρίς. Και η δική μου μάνα έκανε το ίδιο. Τη θυμάμαι  στον αργαλειό να υφαίνει σεντόνια και κιλίμια και να μου πλέκει με το βελονάκι σεμεδάκια και τραπεζομάντιλα. Την έχω αυτή την εικόνα. Βέβαια, όλα αυτά τώρα τα έχω στα συρτάρια μου.

Είναι δύσκολο ή γοητευτικό για τον ερμηνευτή να είναι μόνος στη σκηνή;

Σίγουρα έχω πολύ άγχος και τρακ γιατί είναι η πρώτη φορά που θα βρεθώ στη σκηνή μόνη χωρίς την συμπαράσταση και την ασφάλεια των συναδέλφων.  Ελπίζω να είναι πολύ γοητευτικό να αποτελέσει μια ευτυχισμένη στιγμή στην καριέρα μου.
Θα το χαρακτηρίζατε «Γυναικείο» το έργο; Χτυπάει «Γυναικείες» χορδές;

Δεν θα το έλεγα καθαρά «γυναικείο». Μπορεί οι γυναίκες μέσα από το έργο να βρουν στοιχεία δικά τους, που έχουν ζήσει  μέσα στα χρόνια της ζωής τους ή να αισθάνθηκαν τα ίδια συναισθήματα με αυτή τη γυναίκα, αλλά και οι άντρες όταν περιγράφει τους έρωτές της και τα προξενιά της, μπορεί να βρουν κάποια στοιχειά από τον εαυτό τους. To λέω γιατί η περιγραφή των ερώτων γίνεται με χιούμορ, βλέποντας τα πια  από απόσταση.

Σήμερα έχει ατονήσει ο ρόλος της Προίκας, με τα σεντόνια και τα κεντητά. Σας προκαλεί κάποιου είδους νοσταλγία για παλαιότερες εποχές το γεγονός;

Δεν νομίζω ότι στις πόλεις η προίκα, με τη στενή έννοια των σεντονιών και των κεντημάτων, έπαιζε τον πρωταρχικό ρόλο. Στις πόλεις μετρούσαν τα διαμερίσματα και τα μετρητά αν υπήρχαν. Στην επαρχία όμως, που όταν παντρευόταν ένα κορίτσι και έπρεπε να εκθέσει την προίκα του σε όλο το χωριό, μετρούσε πάρα πολύ ο αριθμός των σεντονιών, των κεντημάτων και των παπλωμάτων. Για αυτό και ξεκινούσαν από πολύ μικρή ηλικία να την ετοιμάζουν. Δεν το νοσταλγώ, γιατί και οι μάνες κουράζονταν και αγωνιούσαν για να ετοιμάσουν, ενώ τώρα πηγαίνεις σε ένα κατάστημα αγοράζεις ό,τι θέλεις και χρειάζεσαι πραγματικά βάσει και της οικονομικής σου δυνατότητας, χωρίς να χρειάζεται να δώσεις λογαριασμό σε κανέναν.

Προσωπικά «δένεστε» με αντικείμενα; Σας ξυπνούν αναμνήσεις;

Όχι ιδιαίτερα. Τις αναμνήσεις μου τις κρατώ στην καρδιά, στην ψυχή  και το μυαλό μου. Προτιμώ να δένομαι με ανθρώπους.

Περιμένουμε έναν ομολογουμένως δύσκολο χειμώνα, τι σας δίνει δύναμη εν μέσω κρίσης;

Ότι πάντα στις περιόδους κρίσης το θέατρο πήγαινε πολύ καλά. Τουλάχιστον έτσι μαθαίνουμε από αφηγήσεις παλαιοτέρων. Το κοινό όταν μάθει ότι κάπου υπάρχει μια καλή παράσταση πηγαίνει να τη δει. Γίνεται πιο επιλεκτικό. Πιστεύω πως μια τέτοια παράσταση είναι και η δική μας και ελπίζω το κοινό να με τιμήσει με την παρουσία του.

Ποια η σχέση σας με την τηλεόραση σήμερα. Ως ηθοποιού αλλά και ως τηλεθεατή;

Η σχέση μου ως ηθοποιού, όπως και άλλων άξιων συναδέλφων με την τηλεόραση αυτή την εποχή, είναι ανύπαρκτη. Ελπίζω όμως κάποια στιγμή να «αποκαταστήσουμε» τις σχέσεις μας. Να τα «ξαναφτιάξουμε». Ως τηλεθεατής κάνω zapping  στα πάντα.

INFO

Η «προίκα» της Μπέττυς Μαγρίζου έχει τιμηθεί με Β΄ βραβείο του Υπουργείου Πολιτισμού το 2007. Ανεβαίνει  σε σκηνοθεσία Φώτη Μάκρη  και Κλεοπάτρας Τολόγκου, Δευτερότριτα στο «Studio Μαυρομιχάλη» με τη Στέλλα Παπαδημητρίου στο ρόλο της Αρετής.

Be the first to comment!
 
Leave a reply »