235 views 0 comments

Τα ποιήματα της Κυριακής

by on Ιανουάριος 1, 2017
 

Επιμέλεια ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΣΜΑΤΖΙΔΗΣ
Στα ποιήματα της Κυριακής ο Κυριάκος Συφιλτζόγλου με την ποιητική συλλογή «Στο σπίτι του κρεμασμένου» (Εκδόσεις Θράκα 2015)
Υποδοχή: Στα μικρά ποιητικά αφηγήματα της συλλογής ρέει ο μεγάλος χρόνος της τέχνης και της δημιουργίας. Στιγμιότυπα φωτογραφικά που ικανοποιούν την κατανοητή ανάγκη να ακούσουμε κάτι από τη ζωή των μεγάλων της τέχνης, του Κάφκα, του Μπέρνχαρντ, του Χάιντεγκερ, του Σαχτούρη, του Καβάφη, του Μπέκετ, της Ανν Σέξτον, του Γιεσένιν και όλων αυτών των δημιουργών που ενέπνευσαν τον Συφιλτζόγλου να συνθέσει τοπία συνύπαρξης στις μικρές αυλές ενός άλλου καινοφανούς χρόνου. Λιτός λόγος, κάπου κάπου λυρικός, αλλά σίγουρα υπαινικτικός, εισχωρεί σε απόκρυφες συγγένειες, σε φονικές καταγωγές, εκλεπτύνει τη διαφορετικότητα των προσώπων και των έργων. Λεπτομέρειες από το βίο των καλλιτεχνών, μετατρέπονται στο χάρτινο φιλμ του Συφιλτζόγλου σε ασπρόμαυρα πλάνα. Βγαίνουν από το έργο τους, γίνονται ήρωες οι ίδιοι μιας αφήγησης, συναντώνται τυχαία ή μη, κουβαλώντας τις εθνικότητές τους, αγαπάνε ή ζητάνε και πεθαίνουν προσωρινά, γιατί στην τέχνη αρέσει να καταργεί τα ληξιαρχεία.
Μουσική διάθεση: Barry Adamson- Checkpoint Charlie (Soul Murder)

***

όταν αφυπηρέτησα απ’ τις Νήσους των Μακάρων, με βρήκε
ο Μαύρος Κόκορας. μου ’δωσε ένα αυγό. για τον Σαχτούρη.
πού τον ξέρετε, ρωτώ. ήμασταν συμφοιτητές στη Νομική,
μου λέει, ο Μίλτος έγινε Ποιητής, εγώ κόκορας
κι έφυγε δακρυσμένος
με το κόκκινο
λειρί του
μεσίστιο

***

Το 2000 κατεβαίνει στην Αθήνα ο Μανόλης Αναγνωστάκης.
στα χέρια του κρατά τις ακτινογραφίες του Νίκου-Αλέξη
Ασλάνογλου. τον αναζητά στη Νέα Σμύρνη. του λένε πως
έφυγε. πάει στη Νέα Ερυθραία. του λένε μετακόμισε. τον
ψάχνει στους Αγ. Αναργύρους. του λένε πέθανε. τον βρίσκει
στο νεκροταφείο του Αμαρουσίου.

– Νίκο, συγγνώμη για την καθυστέρηση, εδώ τις έχω.
– Μανόλη, εσύ δεν πέθανες;
– όχι, το 2005 θα πεθάνω.
– δεν πειράζει, φέρε τις τότε, μαζί με μια καρτ-ποστάλ
από το Στρατιωτικό Νοσοκομείο Δράμας.
– γιατί;
– ξαναδιάβασε τον «Δύσκολο θάνατο» και θα καταλάβεις

received_1790466151203944

Foto Franceska Woodman- Artwork From Space2, Providence, Rhode Island

***
ο Σάμουελ Μπέκετ με τη Μέλπω Αξιώτη. αυτή ποτίζει τις
ρυτίδες του, αυτός οργώνει τις σκέψεις της. συγγενεύουν.
απ’ το ίδιο ινδιάνικο φαράγγι. καπνίζουν αμίλητοι. ένα πο-
τάμι αυλακώνει τα μάτια τους. η σελήνη τραβάει τα νερά.
κάνουν να φιληθούν. ξαφνικά η Μαντώ Αραβαντινού. τους
χαστουκίζει. σπάνε σαν ξερόκλαδα- ο ένας πάνω
στον άλλο.

***

ήταν κάποιος Ντον. Ντον ΝτεΛίλλο. συζούσε με μία Ανν. Ανν Σέξτον.
δωμάτιο 256, 21ος όροφος, ανατολικά. τα βράδια παίζανε χαρτιά.
όποιος κέρδιζε, κατάπινε καραμέλες μπρούμυτα. τα γέλια τους
έφταναν ως το πρωί. τότε ο Ντον με μπλε μαρκαδόρο ξεκινούσε
και σημείωνε απ’ τον αριστερό ώμο ως τη δεξιά φτέρνα. τα μεση-
μέρια κάθονταν μπροστά στο παράθυρο- μέχρι που τους κατάπιε
το δυσοίωνο τοπίο.

Βιογραφικό

received_1790466141203945

 

 

Ο Κυριάκος Συφιλτζόγλου γεννήθηκε στη Δράμα το 1983, όπου και ζει. Είναι πτυχιούχος Νομικής (2004) και Πολιτικών Επιστημών (2011) του Α.Π.Θ. Το βιβλίο «Στο σπίτι του κρεμασμένου» είναι η τέταρτη ποιητική του συλλογή από τις Εκδόσεις Θράκα. Για το βιβλίο έλαβε το βραβείο ποίησης του λογοτεχνικού ψηφιακού περιοδικού «ο Αναγνώστης».

Be the first to comment!
 
Leave a reply »