Cinema
674 views 0 comments

Μια βωβή και ασπρόμαυρη «Χιονάτη» από την Ανδαλουσία στο Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης από την Κ.Λ.Α.

by on Δεκέμβριος 1, 2013
Details
 
Editor Rating
Total Score

Hover To Rate
User Rating
User Score

You have rated this

 

επιμέλεια ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Η «Χιονάτη»  του Πάμπλο Μπερχέρ, η ασπρόμαυρη ταινία που σάρωσε τα βραβεία Γκόγια 2013 ,ήταν η επίσημη πρόταση της Ισπανίας για τα Όσκαρ 2013 ,προβλήθηκε σε δεκάδες φεστιβάλ και για την οποία ο Πέδρο Αλμοδόβαρ δήλωσε: «Αυτή είναι η καλύτερη ταινία της χρονιάς»,προβάλλεται στο Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης από την Κινηματογραφική Λέσχη Αλεξανδρούπολης.

Ο σκηνοθέτης μετέφερε το παραμύθι της Χιονάτης στη Σεβίλλη του 1920 συνδυάζοντας ιδανικά την ισπανική κουλτούρα με το παραμυθένιο σύμπαν των αδερφών Γκριμ.

ΧΙΟΝΑΤΗ3

O Μπερχέρ μιλώντας για την ταινία που βασίστηκε στο γνωστό σε όλους μας παραμύθι  σημειώνει: «Πιστεύω ότι τα παραμύθια είναι μία καταπληκτική πρώτη ύλη για να βασίσεις μία ταινία. Μεστές παραβολές μίας προφορικής κυρίως παράδοσεις που έχει περάσει το απόλυτο τεστ: το πέρασμα του χρόνου. Οι χαρακτήρες των κλασικών παραμυθιών έχουν αντέξει του μοντερνισμού και συνεχίζουν να αποκαλύπτουν στα παιδιά έναν σκοτεινό κόσμο και τα μυστικά του. Για μένα η «Χιονάτη» ήταν μία εξαιρετική αρχή. Ομως όταν αποφάσισα να κάνω μία ταινία για αυτή την αρχέγονη ιστορία, την αντιμετώπισα όπως ένας μουσικός της τζαζ: πήρα το βασικό σκορ και άρχισα να αυτοσχεδιάζω. Αφησα τη φαντασία μου ελεύθερη δημιούργησα νέους χαρακτήρες, νέες ιστορίες, νέα μηνύματα μέσα από ένα παραμύθι που είναι γνωστό σε όλους. Ομως είχα στο μυαλό μου έναν απαράβατο κανόνα: να κρατήσω ατόφιο το πνεύμα των αδελφών Γκριμ. Τον γοτθικό, σκοτεινό, πολυεπίπεδο χαρακτήρα του παραμυθιού της. Από εκεί και πέρα φρόντισα να το κάνω δικό μου. Βρήκα μία διέξοδο να εκφράσω τις δικές μου προσωπικές εμμονές με την ισπανική κουλτούρα: οι ταυρομαχίες, το φλαμένγκο, ο μύθος της Κάρμεν – στερεότυπα μίας χώρας που ήθελα να αποδομήσω. Αυτή λοιπόν είναι μία τζαζ, αυτοσχεδιαστική «Χιονάτη»!

Η “Χιονάτη” είναι μια μοντέρνα, έξυπνη, διασκεδαστική αλλά και βαθιά συγκινητική ταινία που παντρεύει το χιούμορ με το μελόδραμα. Η δύναμη της ασπρόμαυρης φωτογραφίας που δένει απόλυτα με το τοπίο της Ανδαλουσίας των 20s, σε συνδυασμό με τους ζωηρούς ρυθμούς του φλαμένκο και την αρμονική, σπιρτόζικη αφήγηση των ατυχών γεγονότων που σημάδεψαν την παιδική και ενήλικη ζωή της Κάρμεν κάνει σχεδόν ακατόρθωτο το να πάρεις τα μάτια σου από την οθόνη.

Υπέροχη η βραβευμένη φωτογραφία του Κίκο ντε λα Ρίτα που παντρεύει το ισπανικό ταπεραμέντο με τη γοτθική ατμόσφαιρα. Η εξαιρετική μουσική του Αλφόνσο ντε Βιλαλόνγκα (επίσης βραβευμένη) συνοδεύει υποδειγματικά την ταινία.

Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στις πολυβραβευμένες ερμηνείες των πρωταγωνιστριών: της απολαυστικής Μαριμπέλ Βερδού, στο ρόλο της μοχθηρής μητριάς και της πρωτοεμφανιζόμενης Μακαρένα Γκαρσία στο ρόλο της Κάρμεν.
ΥΠΟΘΕΣΗ

«Χιονάτη» (Blancanieves, 2012)

1920, Σεβίλλη, ο διάσημος ταυρομάχος Αντόνιο Βιλάλτα τραυματίζεται σοβαρά στην αρένα. Λίγο μετά, η έγκυος γυναίκα του, χορεύτρια του φλαμένκο, πεθαίνει στη διάρκεια του τοκετού. Ο Βιλάλτα μένει ανάπηρος και στη συνέχεια παντρεύεται τη γυναίκα που τον φροντίζει, την κακιά Ενκάρνα, η οποία κακοποιεί τη μικρή Καρμεντσίτα. Τα χρόνια περνούν και η Ενκάρνα αποφασίζει να δολοφονήσει την Κάρμεν. Η κοπέλα γλιτώνει και βρίσκει καταφύγιο σε μια παρέα περιπλανώμενων νάνων ταυρομάχων.

ΒΡΑΒΕΙΑ

υπ. Όσκαρ 2013 για Βραβείο Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας

10 Βραβεία Γκόγια – Καλύτερης ταινίας, Γυναικείας Ερμηνείας, Πρωτότυπου Σεναρίου, Κινηματογράφησης, Πρωτότυπης Μουσικής,  Πρωτότυπου Τραγουδιού, Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης,  Πρωτοεμφανιζόμενης Ηθοποιού, Κουστουμιών

 No Lobby Cards

INFO

Χιονάτη (Blancanieves)  Ισπανία, 2012, 104′, Α/Μ

σκηνοθεσία Πάμπλο Μπερχέρ

Παίζουν: Μαριμπέλ Βερντού, Ντανιέλ Χιμένεζ Κάτσο, Άντζελα Μολίνα, Μακαρένα Γκαρσία

Δευτέρα 2 και Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013
Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης
Ώρα:21.30

 

Το trailer της ταινίας

http://www.youtube.com/watch?v=HanTDiiZLpg

Be the first to comment!
 
Leave a reply »