ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
1668 views 0 comments

Γιάννης Αδαμάκης, εικαστικός: «Αναζητώ τη ζωγραφική ποιότητα των ιδεών μου»- Εκθέτει τα «Μικρά ταξίδια» του στην Αλεξανδρούπολη

by on Νοέμβριος 10, 2014
 

Στον ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΡΓΑ

Έναν σημαντικό σύγχρονο Έλληνα δημιουργό, τον ζωγράφο Γιάννη Αδαμάκη, θα έχει τη δυνατότητα να «συναντήσει» το φιλότεχνο κοινό της Αλεξανδρούπολης.

Ο καλλιτέχνης θα παρουσιάσει μια σειρά έργων του με τίτλο «Μικρά ταξίδια», που καλύπτουν τη χρονική περίοδο από το 2011 έως σήμερα,  στην Art Gallery Αθανασία Πεφτουλίδου.

O  Γιάννης Αδαμάκης εικονοποιεί όλα εκείνα τα μικρά ταξίδια που ονειρευτήκαμε, που σκηνοθετήσαμε, που επιθυμήσαμε, που ζήσαμε, «τις εκδρομές της μνήμης μας». Ο ζωγράφος, που έχει παρουσιάσει το έργο του  στην Ελλάδα   και στο εξωτερικό και διακρίνεται για τον ξεχωριστό  τρόπο που χρησιμοποιεί το χρώμα αλλά και τις «εικόνες μέσα στις εικόνες», μίλησε στην «ArtPress» για τα δικά του ταξίδια στον κόσμο της τέχνης.

12.11.12 07810603742_10204666173236758_2456398035750307595_n[2]

-Τι έργα σας εκθέτετε στην Αλεξανδρούπολη;

Στην Αλεξανδρούπολη εκθέτω δουλειά κυρίως της τελευταίας χρονιάς, με ελάχιστες εξαιρέσεις παλιότερων έργων που έχω ξαναδουλέψει.

-Ο τίτλος της έκθεσης «μικρά ταξίδια» τι σηματοδοτεί στο έργο σας και τη ζωή σας;

Πρόκειται στην ουσία για μικρά ταξίδια της μνήμης σε παλιότερα γεγονότα, είτε για σκηνοθετημένες σκηνές ενός ευφάνταστου παιδικού παιχνιδιού. Μια αυθεντική αναφορά σε μια αφελή, ευθεία  προσέγγιση μιας τεχνητής πραγματικότητας.

-Με τι μεταφορικά μέσα κανετε τα «Μικρά ταξίδια σας» ;

Προσωπικά τα αγαπημένα μου ταξίδια είναι με το αυτοκίνητο. Τα ζωγραφικά μου ταξίδια, βέβαια, γίνονται ανάμεσα στους τοίχους του εργαστηρίου μου, με όχημα τις σκέψεις μου και την ικανότητα αναπαράστασης διάφορων φανταστικών ιδεών.

10247315_526683107441949_7873054132636833515_n[1]

-Ποια ταξίδια είναι τα πιο σημαντικά, στους τόπους ή στους ανθρώπους;

Στους ανθρώπους φυσικά. Είναι το στοιχείο της έκπληξης που κάνει το ταξίδι εκεί πιο ενδιαφέρον. Απ ‘την άλλη οι τόποι προσαρμόζονται περισσότερο στην αλλαγή της διάθεσης μας.

-Η γκαλερί  με τι χρώματα θα γεμίσει;

Δεν έχω κάποια ιδιαίτερη χρωματική γκάμα. Ένα χρώμα από μόνο του δεν εκφράζει κάποια άποψη. Είναι  η σχέση που αναπτύσσεται στην αντιπαράθεση διαφόρων χρωμάτων που δημιουργεί το εικαστικό γεγονός. Η επιλογή τους λοιπόν έχει να κάνει με τις ανάγκες της υπό διαμόρφωση ιδέας. Άλλοτε υπάρχουν μεγαλύτερες εντάσεις – υπερβολές και άλλοτε πιο ήσυχες σχέσεις.

-Γιατί ζωγραφίζετε;

Είναι πια μια αυτόνομη πράξη. Δεν το αμφισβητώ, δεν με απασχολεί.

Τι είναι για σας η πράξη της ζωγραφικής;

Είναι στην ουσία η καθημερινή μου πραγματικότητα. Είναι αυτό που κρατάω ψηλά. Είναι ένας κώδικας τιμής, ένας κώδικας επικοινωνίας, ένας κώδικας συμπεριφοράς.

+ι+¬+-_Δ_Ε+¦+¦_Ν +¦+-_Β+υ+-+¦, 2014, 30+π40 +_+¦., +-+¦_Β_Ζ+¬+¦+¦+υ _Δ+_ +¬+¦+__Ν.

-Ποιος είναι ο ζωγραφικός κόσμος του Γιάννη Αδαμάκη;

Μεγάλη ιστορία, που έχει να κάνει με την πορεία μου σαν ζωγράφος. Αυτό που θα μπορούσα να πω ότι στην αρχή ήμουν περισσότερο φορμαλιστής. Αναζητούσα τους κώδικες , τον τρόπο. Όσο μεγαλώνει κανείς και έχει κατακτήσει, όσον το δυνατόν, τη γλώσσα του, νομίζω ότι τον απασχολεί περισσότερο το αφήγημα, η μεταφορά ενός συναισθήματος, η αναγωγή της ζωγραφικής πράξης στην καθημερινότητα

-Σε ποια τεχνοτροπία εντάσσεται η ζωγραφική σας;

Δεν ξέρω αν υπάρχουν σήμερα τεχνοτροπίες ή σχολές. Ζούμε την εποχή που όλα έχουν την ίδια απόσταση ανεξάρτητα απ’ το γεωγραφικό ή ιστορικό ιδίωμα. Πάντως, σε γενικές γραμμές, θα μπορούσα να πω πως παίρνω στοιχεία από την Pop Art, τη Βυζαντινή Τέχνη, τα κόμικς, από το graphic design, από τη φωτογραφία

+μ+¦+-_Β+-+-+-+ψ+¬+¦, 2014, 30+π40 +_+¦, +-+¦_Β_Ζ+¬+¦+¦+υ _Δ+_ +¬+¦+__Ν

-Από πού αντλείτε τα θέματα σας;-Τι σας εμπνέει; Ποια είναι η πηγή τους;

Στην τσέπη μου έχω πάντα μια φωτογραφική μηχανή. Αυτή είναι το σημειωματάριό μου. Ταξινομώ κατόπιν τις φωτογραφίες σε φακέλους στον υπολογιστή μου.

Από εκεί αντλώ ιδέες αλλά και υλικό για την υλοποίησή τους

-Ποια είναι τα ζωγραφικά  θέματα που πρωταγωνιστούν στο έργο σας;

Άνθρωποι που περνούν από μπροστά μου. Πλοία που μας εγκαταλείπουν. Παιδικά παιχνίδια, προσφιλή αντικείμενα, φανταστικά ταξίδια

-Τι θέλετε να εκφράσετε με τα έργα σας;

Την πραγματικότητα της καθημερινότητάς μου, χωρίς σοβαροφάνεια ή «βαθειά» υπονοούμενα, χωρίς κρυμμένες αλήθειες. Αναζητώ τη ζωγραφική ποιότητα των ιδεών μου.

+ν_Β+υ+-_Α+-+__Ε, 2014, 30+π40 +_+¦., +-+¦_Β_Ζ+¬+¦+¦+υ _Δ+_ +¬+¦+__Ν.

-Τι είναι ένας πίνακας;

Είναι στην ουσία μια σύμβαση συγκεκριμένων διαστάσεων. Ένας συμβιβασμός ανάμεσα στον θεατή και τον δημιουργό που ενδεχομένως βρίσκει αποδοχή ανάμεσα τους. Είναι το οριοθετημένο πεδίο μεταφοράς μιας εικόνας, ενός γεγονότος, μιας ιδέας.

-Εάν δεν σας ικανοποιεί ένα έργο σας που ζωγραφίζετε, το καταστρέφετε;

Παλεύω έως ότου νοιώσω ότι το έργο ολοκληρώθηκε. Ότι δεν έχω τίποτε περισσότερο να προσθέσω ή να αφαιρέσω. Καμιά φορά εγκαταλείπω την αρχική μου ιδέα και παραδίδομαι στην αναγκαιότητα της στιγμής. Πάντως ανεξάρτητα από απ’ το τελικό αποτέλεσμα, τα σημάδια της πορείας του έργου δημιουργούν μια πλαστική ανεκδοτολογία εμφανή στον εξοικειωμένο θεατή. Είναι εκείνη που ορίζει άλλωστε και την πλουσιότητα  του εικαστικού προϊόντος.

+Χ+_+- +-+¦+¦_Β_Ν _Ε+-+_+ψ+++¦, 2014, 100+π150, +-+¦_Β_Ζ+¬+¦+¦+υ _Δ+_ +¬+¦+__Ν

-Ποιος είναι ο ρόλος της τέχνης στην εποχή της κρίσης που βιώνουμε; Μπορεί η κρίση να αποβεί δημιουργική για έναν καλλιτέχνη;

Όταν ανατρέπονται οι συμβάσεις, ανατρέπεται και η όποια αυτολογοκρισία που εδράζεται στις ανασφάλειες, στους συντηρητισμούς και στις σκοπιμότητες του δημιουργού. Είναι σκληρό να το παραδεχθεί κανείς αλλά, μ’ αυτή την έννοια μια κρίση αν δεν σε εξουθενώσει, μπορεί να σε απελευθερώσει.

-Η τέχνη έχει όρια;

Η Τέχνη έχει τα όρια που της θέτουν εκείνοι που καταπιάνονται μ’ αυτήν. Υπόκειται λοιπόν στις ίδιες αρχές με τις υπόλοιπες ανθρώπινες δράσεις.

-Ποια είναι η ιδιαίτερη πατρίδα του καλλιτέχνη;

Νομίζω αυτή που είναι η ιδιαίτερη πατρίδα όλων μας. Η μνήμη.

 DSC_0136

Βιογραφικό:

Ο Γιάννης Αδαμάκης γεννήθηκε το 1959 στον Πειραιά. Έχει συμμετάσχει σε πληθώρα ομαδικών εκθέσεων, ενώ το 1990 πραγματοποιήθηκε η πρώτη ατομική του έκθεση. Έκτοτε έχει παρουσιάσει το έργο του σε περισσότερες από 25 εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές της Ελλάδας και του εξωτερικού: στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στη Συλλογή του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας, στη Δημοτική Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, στη Δημοτική Πινακοθήκη Καλαμάτας, στο Μουσείο Βορρέ, κ.α.

Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Επιλογή ατομικών εκθέσεων:

1990: ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΜΑΤΙ, Αθήνα.

1992: ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, Αθήνα.

1992: ΖΗΝΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ, ART GALLERY, Θεσσαλονίκη.

1994: ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, Αθήνα.

1996: ΖΗΝΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ, ΑRT GALLERY, Θεσσαλονίκη.

1997: OPUS 39, Λευκωσία, Κύπρος.

1997: LEZARTS, Nice, Γαλλία.

2000: GALERIE BAAL, Bielefeld, Γερμανία.

2001: OPUS 39, Λευκωσία, Κύπρος.

2001: ΓΚΑΛΕΡΙ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ, Αθήνα.

2004: ΓΚΑΛΕΡΙ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ, Θεσσαλονίκη.

2005: ΓΚΑΛΕΡΙ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ, Αθήνα.

2006: ΓΚΑΛΕΡΙ  ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ, Θεσσαλονίκη.

2008: THEOREMA, Brussels, Βέλγιο.

2009: ΓΚΑΛΕΡΙ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ, Αθήνα.

2010: ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΕΨΙΛΟΝ, Θεσσαλονίκη.

2013: ΓΚΑΛΕΡΙ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ, Αθήνα.

2014: ΓΚΑΛΕΡΙ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ, Θεσσαλονίκη.

+Ω _Α+-_Β+φ+¬+-_Δ+_, 2014, 30+π40 +_+¦, +-+¦_Β_Ζ+¬+¦+¦+υ _Δ+_ +¬+¦+__Ν

 

 Επιλογή ομαδικών εκθέσεων:

1987: «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ», ΟΛΠ, Πειραιάς.

1989: «ΑΘΗΝΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ», ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΩΝ, Αθήνα.

1994: «ART ATHINA», (ZHNA AΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ, ΑRT GALLERY), Aθήνα.

1994: «Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ», ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ «ΜΕΛΙΝΑ», Αθήνα.

1997: «ART JONCTION», (LEZARTS), Nice, Γαλλία.

1997: «ΕΣΤΙΕΣ ΤΟΥ ΒΛΕΜΜΑΤΟΣ – ΝΕΟΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ»,                                                             ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, Λάρισα.

1998: «ART ATHINA», (ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΝΑΥΠΛΙΟΥ), Αθήνα.

1999: «GRECE ET MEDITERRANEE», MAISON DES ARTISTES, CHATEAU MUSEE DE CAGNES, Nice, Γαλλία.

2000: «LINEART», (LEZARTS), Gent, Βέλγιο.

2003: «ΠΕΝΤΕ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΖΗΤΟΥΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ», ΓΚΑΛΕΡΙ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ, Αθήνα.

2003: «322 +1 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ – ΔΩΡΗΤΕΣ», ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, Θεσσαλονίκη.

2004: «ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ», ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, Θεσσαλονίκη.

2004: «ZOOLYMPICS 2004», ΓΚΑΛΕΡΙ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ, Αθήνα.

2004: «ART PARIS», (ΓΚΑΛΕΡΙ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ), Paris, Γαλλία.

2005: «ΔΙΑΛΟΓΟΙ 2005» (ΓΚΑΛΕΡΙ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ), ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, Θεσσαλονίκη.

2005: «ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ» (ΣΥΛΛΟΓΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ), ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ, Καρδίτσα.

2006: «ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ», ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΙ ΣΟΦΙΑΣ ΜΟΣΧΑΝΔΡΕΟΥ, Μεσολόγγι.

2007: «ΓΕΝΕΘΛΙΟΣ ΤΟΠΟΣ», ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ, Αθήνα.

2007: «ΣΚΙΑΓΡΑΦΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ», ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ  ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΙ ΣΟΦΙΑΣ ΜΟΣΧΑΝΔΡΕΟΥ, Μεσολόγγι – (2008) ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΩΝ, ΠΑΡΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, Αθήνα.

2009: «ΣΥΝΕΒΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ», ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ «ΜΕΛΙΝΑ», Αθήνα.

2010: «IXNΗΛΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ», ΣΙΣΜΑΝΟΓΛΕΙΟ,  ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΗΣ ΧΑΛΚΗΣ, Κωνσταντινούπολη – ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ, Αθήνα.

2012: «ΕΡΩΤΙΚΑ ΚΑΤΑΦΥΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ..», ΓΚΑΛΕΡΙ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ, Αθήνα.

2013: «ΠΡΟΣΦΟΡΑ» ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ, Αθήνα.

+Σ_Α_Ν_Α+¬+¬_Ζ_Γ, 2014, 100+π150 +_+¦., +-+¦_Β_Ζ+¬+¦+¦+υ _Δ+_ +¬+¦+__Ν.

 

Info:

Έκθεση «Μικρά ταξίδια»

Αrt Gallery Αθανασία Πεφτουλίδου.

Σκρα 2-4, Αλεξανδρούπολη 68100, Έβρου.

Τηλ: 2551 081220.

Εγκαίνια: Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014, ώρα 19.30

Διάρκεια έκθεσης έως 12 Δεκεμβρίου 2014

 

 

 

 

 

 

 

 

Be the first to comment!
 
Leave a reply »