430 views 0 comments

«Χωρίς αγάπη»: Μια ταινία για τις αδιέξοδες σύγχρονες σχέσεις από τη Νέα Κινηματογραφική Λέσχη Καλαμάτας

by on Μάρτιος 21, 2018
 

Σκληρή κριτική στη σύγχρονη ρωσική πραγματικότητα και στις αδιέξοδες σύγχρονες σχέσεις, μέσα από την ιστορία ενός ζευγαριού, που το μόνο συναίσθημα που τους ενώνει είναι το μίσος, ασκεί ο σπουδαίος Ρώσος σκηνοθέτης Andrei Zvyagintsev στην ταινία του «Χωρίς αγάπη» που προβάλλει η Νέα Κινηματογραφική Λέσχη Καλαμάτας.
Ο Andrei Zvyagintsev δεν χρειάζεται συστάσεις. Από το “The Return” μέχρι το “Elena” και από εκεί στο συγκλονιστικό “Leviathan” του 2014, ο Zvyagintsev έχει καθιερωθεί πια ως ένας από τους πιο ενδιαφέροντες σκηνοθέτες του σύγχρονου σινεμά.
Ο Ρώσος σκηνοθέτης και σε αυτήν την ταινία του, μιλάει για τη χώρα του βαθιά και κριτικά, ξετινάζοντας τα πάντα, από τον χριστιανισμό και τον νεοπλουτισμό, ως τον άρρητο καπιταλισμό και τη σκιά του κομμουνισμού, ασκώντας σκληρή κριτική στη σύγχρονη ρωσική πραγματικότητα και στις αδιέξοδες σύγχρονες σχέσεις, σε επίπεδο προσωπικό, οικογενειακό και βαθιά πολιτισμικό.
Στην ταινία μπορεί να εντοπίσει κανείς εύκολα τις επιρροές του Χίτσκοκ αλλά και του Χάνεκε, ενώ οι «μπεργκμανικοί» τόνοι είναι διάχυτοι. Η μελαγχολική βροχή, τα ψυχρά χρώματα, οι κρύοι εσωτερικοί χώροι, ένα μακάβριο χιούμορ και μια ζοφερή εικόνα του έξω κόσμου που φτάνει μέχρι την οικογενειακή εστία, ζωντανεύουν στην οθόνη μια κοινωνία διαβρωμένη ως το κόκαλο, στην οποία κάθε θεσμός και ιδεολογία έχουν χρεοκοπήσει πλήρως.


Η υπόθεση:
Η Ζένια και ο Μπόρις βρίσκονται στα πρόθυρα του διαζυγίου. Οι συνεχείς καβγάδες επηρεάζουν τη σχέση με τον 12χρονο γιο τους Αλιόσα, ο οποίος μια μέρα εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Η μητέρα του επικοινωνεί με την αστυνομία, η οποία δεν είναι ιδιαιτέρως διατεθειμένη να ασχοληθεί με την υπόθεση. Τους προτείνει να απευθυνθούν σε μία εθελοντική οργάνωση που ασχολείται με αυτά τα ζητήματα.
Οι γονείς πηγαίνουν στη μητέρα της Ζένια και διαπιστώνουν ότι ο Αλεξέι δεν είναι εκεί. Η συζήτηση μαζί της είναι έντονη και συνεχίζεται και μεταξύ των γονέων στο δρόμο του γυρισμού, όταν ο Μπόρις αφήνει τη Ζένια στον δρόμο. Στη συνέχεια, ρωτούν έναν φίλο του Αλεξέι για πληροφορίες και εκείνος τους λέει ότι πήγαιναν σε ένα εγκαταλελειμμένο κτίριο. Όταν φτάνουν εκεί, ο Μπόρις βλέπει το μπουφάν του γιου του.
Οι έρευνες συνεχίζονται και όσοι συμμετέχουν σε αυτές έχουν κολλήσει σε πολλά μέρη αφίσες για την εξαφάνιση του μικρού. Στην πορεία, ένα μέλος της εθελοντικής ομάδας προτρέπει τη Ζένια να επικοινωνήσει με τα νοσοκομεία για να μάθει μήπως νοσηλεύεται κάποιος έφηβος αγνώστων στοιχείων. Όταν την καλούν να της πουν ότι βρήκαν έναν νεαρό, διαπιστώνει ότι δεν ήταν αυτός.

Κάποια στιγμή, καλούν τους γονείς να αναγνωρίσουν το πτώμα ενός παιδιού. Όταν φτάνουν, δηλώνουν ότι δεν είναι αυτός ο γιος τους, ωστόσο ξεσπούν σε κλάματα λόγω συναισθηματικής φόρτισης.
Λίγα χρόνια αργότερα, ο Μπόρις έχει γίνει ξανά πατέρας και ζει με τη νέα του σύντροφο, ενώ η Ζένια συζεί με τον σύντροφό της. Οι αφίσες για την εξαφάνισης του Αλεξέι είναι ακόμη αναρτημένες, ωστόσο έχουν ξεθωριάσει. (Βικιπαίδεια)

INFO:
ΠΕΜΠΤΗ 22 ΜΑΡΤΙΟΥ
ΧΩΡΙΣ ΑΓΑΠΗ – NELYUBOV
Drama | 2017| R | 127΄
σκηνοθεσία: Andrey Zvyagintsev
παίζουν: Maryana Spivak, Aleksey Rozin, Matvey Novikov
21:30 | Αμφ. Θοδ. Αγγελόπουλος, Εργατικό Κέντρο
Είσοδος 4 ευρώ, ελεύθερη κάτω των 18

www.filmhouse.gr
#kalamatacinema
#filmhouse

Be the first to comment!
 
Leave a reply »