Χορός
684 views 0 comments

Καλλιτεχνικός διευθυντής του Classical Russian Ballet of Moscow, Hasan Usmanov:«Η μουσική του σπουδαίου Έλληνα συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη, θα μου έδινε πολύ καλή έμπνευση να χορογραφήσω κάτι»

by on Απρίλιος 19, 2014
 

Στην ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ

Πιρουέτες και στροβιλισμοί που αψηφούν τη βαρύτητα. Φανταχτερά κοστούμια, ονειρικές μελωδίες, σκληρή δουλειά και χειροκρότημα που ηχεί στα αφτιά του, ώρες μετά από κάθε παράσταση. Ο Hasan Usmanov αποφοίτησε από τα Μπολσόι το 1991, χόρεψε στα μεγαλύτερα μπαλέτα Ευρώπης και Αμερικής και σήμερα ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Classical Russian Ballet of Moscow, έρχεται στην Ελλάδα για να παρουσιάσει τρεις παραστάσεις, με την μεγαλύτερη ιστορία αγάπης, αυτή του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας.

«Η ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας είναι η κορυφαία ιστορία αληθινής και αδόλευτης αγάπης, ενός μεγάλου έρωτα μεταξύ δυο νέων, οι οποίοι αγαπιούνται μέχρι θανάτου παρά το μίσος και τις μεγάλες διαφορές που χωρίζουν τις οικογένειες τους» εξηγεί στο «Ποντίκι Art» ο Hasan Usmanov, υποστηρίζοντας την επιλογή του για την παρουσίαση του έργου στην Ελλάδα.

«Αυτή την ιστορία τη συναντούμε και σήμερα, όπου οι νέοι  άνθρωποι εξακολουθούν να ερωτεύονται παρά τις πιθανές διαφορές που μπορεί να τους χωρίζουν σε επίπεδο κοινωνίας, θρησκείας, φυλής, χρήματος, οικονομικού και μορφωτικού επιπέδου. Θεωρώντας λοιπόν ότι αυτή η ιστορία αγάπης είναι πάντα επίκαιρη και πολύ αποδεκτή από τον κόσμο, γιατί προσφέρει συγκίνηση, ευαισθησία, ενδιαφέρον, αλλά και το γεγονός ότι δεν παίζεται συχνά, με έκανε να θέλω να παρουσιάσω το έργο αυτό στο ελληνικό κοινό σε 3 επικείμενες εμφανίσεις μας, στην Πάτρα (25/4),Θεσσαλονίκη (27/4) και Αθήνα (29/4).

Στην Ελλάδα θα δούμε μια «πλούσια» παραγωγή, με 40 μοναδικούς χορευτές. Τα κοστούμια και τα σκηνικά συμβάλουν στο αισθητικό αποτέλεσμα, ή τελικά αρκεί η τεχνική του χορευτή, όπως πολλοί υποστηρίζουν, για μια παράσταση μπαλέτου, τον ρωτώ. «Όντως πρόκειται για μια πολύ πλούσια παραγωγή με πολλά κοστούμια και σκηνικά, αλλά κυρίως με πολύ ταλαντούχους και εξαιρετικούς χορευτές του Classical Russian Ballet of Moscow το οποίο έχω την χαρά και την τιμή να έχω ιδρύσει και να είμαι ο καλλιτεχνικός του διευθυντής. Σε μια παραγωγή επιπέδου, που φιλοδοξούμε να είναι όλες οι παραστάσεις που δίνουμε σε όλες τις χώρες, δεν φτάνουν μόνο τα πολλά και πλούσια σκηνικά και κοστούμια, που είναι όντως απαραίτητα, αλλά χρειάζεται και το έμψυχο υλικό. Οι χορευτές και τεχνικοί, που θα «ζωντανέψουν» την παράσταση. Άρα είναι απαραίτητος ο σωστός και καλός συνδυασμός όλων των στοιχείων, άψυχων και έμψυχων».

gala,Hasan Usmanov

Το Ρωσικό Κλασικό Μπαλέτο της Μόσχας στα χρόνια λειτουργίας του, έχει αναγνωρισθεί για τον τέλειο επαγγελματισμό του κατέχοντας μία από τις καλύτερες θέσεις ανάμεσα στα κλασικά μπαλέτα της χώρας. Ενέργεια, ευγλωττία, ένταση, άψογη τεχνική, υψηλή αισθητική, πάθος και σκληρή δουλειά, χαρακτηρίζει τους χορευτές του. Άλλωστε η  Ρωσική σχολή μπαλέτου χαρακτηρίζεται από τον επαγγελματισμό της. Άραγε κρύβονται από πίσω θυσίες, για τους σολίστες;  «Έχετε  δίκιο που ρωτάτε,  γιατί η ρωσική σχολή χορού την οποία όλοι πιστά και με σεβασμό ακολουθούμε,  βασίζεται κατά παράδοση στον μεγάλο επαγγελματισμό της. Για να υπάρξει αυτός ο επαγγελματισμός, ασφαλώς και απαιτούνται κάποιες προϋποθέσεις, όπως η καλή εκπαίδευση που παρέχεται σε όλες τις σχολές και ακαδημίες της χώρας μας, με επικεφαλής τις Ακαδημίες Bolshoi και Vaganova, των οποίων απόφοιτοι είναι οι περισσότεροι χορευτές μας. Η συνεχής καθημερινή και επίμονη εξάσκηση, το να ακολουθεί κανείς συγκεκριμένο πρόγραμμα φαγητού και ύπνου, η διαθεσιμότητα για ταξίδια και περιοδείες και γενικά ο,τι συνεπάγεται η διατήρηση ενός καλού και ισορροπημένου προγράμματος από τους χορευτές μας, επιβάλλεται, προκειμένου να εκτελούν κατά τον καλύτερο τρόπο τα καθήκοντά τους».

Το μπαλέτο είναι για τον Hasan Usmanov πρωταθλητισμός και φυσικά ο μοντέρνος χορός, δεν υπάρχει στο μυαλό του. «Παρόλο ότι η τέχνη του χορού και ιδιαίτερα του κλασσικού μπαλέτου είναι μοναδική, θα μπορούσα να βρω κοινά στοιχεία με τον κλασσικό αθλητισμό και μάλιστα τον πρωταθλητισμό. Είμαι πάντοτε υπέρ του κλασσικού ρεπερτορίου οποίο θεωρώ ότι αντιπροσωπεύει καλύτερα την πατρίδα μου,  γι΄αυτό και στο μπαλέτο μου, ακολουθούμε και υπηρετούμε πιστά το κλασσικό ρεπερτόριο».

Η συζήτηση μας έγινε την περίοδο που στην Ελλάδα παρακολουθούσαμε μέσω της τηλεόρασης, σαν ταινία, τα όσα συνέβαιναν σε Ρωσία και Κριμαία. Οπότε και αναφερθήκαμε στον αντίκτυπο της καθημερινότητας στη Ρωσική πρωτεύουσα. «Για μας τους Ρώσους ή περιοχή της Κριμαίας ήταν και είναι κομμάτι τη πατρίδας μας, για αυτό και τα τελευταία γεγονότα που συνέβησαν εκεί, χαροποίησαν ιδιαίτερα τους Ρώσους συμπατριώτες μας. Επιπλέον, μετά τα τελευταία γεγονότα, η ζωή μας είναι  όπως ήταν πάντα, χωρίς καμία διαφορά στην καθημερινότητα μας».

Κλείνουμε την κουβέντα με θέμα την Ελλάδα τον πολιτισμό και τις μουσικές της. «Αν και δεν είμαι πολύ καλός γνώστης της ελληνικής μουσικής, θεωρώ ότι κάποια μουσική του σπουδαίου Έλληνα συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη, θα μου έδινε πολύ καλή έμπνευση να χορογραφήσω κάτι» καταλήγει.

INFO

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» από το Classical Russian Ballet of Moscow σε μουσική Sergei Prokofiev και χορογραφία Leonid Lavrovsky. Παραστάσεις: Παρασκευή 25 Απριλίου Πάτρα. Κυριακή 27 Απριλίου Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Τρίτη 29 Απριλίου Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Αναδημοσίευση από εφημερίδα Το Ποντίκι

Be the first to comment!
 
Leave a reply »