Ντοκιμαντέρ
853 views 0 comments

Δημήτρης Ανδριανόπουλος: «Ακόμα και στην κόλαση, εγώ θα ζωγράφιζα».

by on Μάρτιος 19, 2014
 

Το πορτρέτο ενός ξεχωριστού ζωγράφου, του 80χρονου σήμερα Δημήτρη Ανδριανόπουλου, ο οποίος αρνείται να πουλήσει τους πίνακες του, δεν πραγματοποιεί εκθέσεις, δεν κάνει δημόσιες σχέσεις, σκιαγραφεί Μένιος Καραγιάννης στο ντοκιμαντέρ του ΑΡΙΚΑ.Α, που προβάλλεται στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Ο ζωγράφος υπογράφει με το όνομα της συζύγου του, Αγγελικής Αρίκα, ως ένδειξης ευγνωμοσύνης προς εκείνη που τον στηρίζει με κάθε τρόπο προκειμένου να ζωγραφίζει όλα αυτά τα χρόνια.

Ο σκηνοθέτης γνώρισε τυχαία τον καλλιτέχνη και χρειάστηκε να περάσουν πέντε χρόνια προκειμένου να κερδίσει την εμπιστοσύνη του.

Menios_Caragiannis[1]

«Όταν έμαθα ότι δεν εκθέτει τους θαυμάσιους πίνακές του, έγινα έξω φρενών, γιατί πίστευα ότι κάθε καλλιτέχνης προσπαθεί μέσα από τη δουλειά του να συνομιλήσει με το κοινό. Είχαμε έντονες συζητήσεις και τελικά του πρότεινα, εφόσον δεν εκθέτει το έργο του, τουλάχιστον να γυρίσω ένα ντοκιμαντέρ για τον ίδιο», εξήγησε ο κ. Καραγιάννης.

Ο λόγος που ο ήρωάς του δέχτηκε να κινηματογραφηθεί ήταν, όπως σημείωσε ο σκηνοθέτης, το ότι «στο ντοκιμαντέρ δεν υπάρχει η υποκρισία των δημοσίων σχέσεων και της εμπορευματοποίησης της δουλειάς του, πράγμα που μου είπε ο ίδιος».

Ο ήρωας της ταινίας ΑΡΙΚΑ.Α μοιάζει με τον ήρωα του προηγούμενου ντοκιμαντέρ του δημιουργού με τίτλο Σκάπετα, το οποίο εστίαζε σε έναν άνθρωπο το ίδιο μοναχικό και αφοσιωμένο σε αυτό που έκανε. «Με γοητεύουν οι άνθρωποι που δεν παρεκκλίνουν από την πορεία τους, που έχουν αγάπη και αφοσίωση και είναι αδιαπραγμάτευτοι σε αυτό που κάνουν. Ο Ανδριανόπουλος λέει κάπου στην ταινία ότι “εγώ και στην κόλαση θα ζωγράφιζα”. Αυτό το βρίσκω συναρπαστικό».

 

Be the first to comment!
 
Leave a reply »