Ντοκιμαντέρ
727 views 0 comments

Το 16ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ταξιδεύει στην Αλεξανδρούπολη

by on Μάρτιος 22, 2014
 

Ένα ξεχωριστό κινηματογραφικό ταξίδι στην περιφέρεια διοργανώνεται από το τμήμα προγράμματος του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Στους τόπους του ταξιδιού  έχουν προστεθεί νέοι προορισμοί, νέες στάσεις, αγκαλιάζοντας και προορισμούς που οι εικόνες και τα μηνύματα φτάνουν πιο δύσκολα όπως σε σωφρονιστικά καταστήματα και ιδρύματα αγωγής, ξεκινώντας από τη Βόρεια Ελλάδα, τη Μακεδονία και τη Θράκη και φτάνοντας μέχρι την Πελοπόννησο και την Κρήτη.

Το ταξίδι ξεκινάει από την Αλεξανδρούπολη τη Δευτέρα 24 Μαρτίου  και οι προβολές των ταινιών θα γίνουν  από την Κινηματογραφική Λέσχη Αλεξανδρούπολης με τη συνεργασία του Δήμου Αλεξανδρούπολης.

Το διήμερο πρόγραμμα  είναι πλούσιο και περιλαμβάνει 11 ταινίες, 8 ελληνικές και από μία, καναδική, αμερικάνικη, και ισπανική. Οι προβολές θα γίνουν τη Δευτέρα και την Τρίτη 24 & 25 Μαρτίου και θα ξεκινούν στις 6 τα απόγευμα. Όπως πάντα οι προβολές θα γίνουν στο Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης και η είσοδος είναι ελεύθερη.

Το πρόγραμμα των προβολών

Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

18:00  Μαθαίνω την Αμερική

Σκηνοθεσία: Ζαν-Μισέλ Ντισάρ, Γκίτε Πενγκ

ΗΠΑ, 92’, 2013

I_Learn_America[1]

Στην Αμερική, ένα στα τέσσερα παιδιά είναι γόνος μεταναστών. Ήρθαν για να μείνουν και είναι το μέλλον της χώρας. Το πώς θα τους καλωσορίσει αυτή η χώρα θα καθορίσει τη φύση της διαρκώς αναδυόμενης ταυτότητάς τους στα επόμενα χρόνια. Στο Διεθνές Λύκειο του Λαφαγιέτ, ένα δημόσιο λύκειο του Μπρούκλιν για άρτι αφιχθέντες μετανάστες απ’ όλον τον κόσμο, πέντε έφηβοι βάζουν τα δυνατά τους να μάθουν αγγλικά, να προσαρμοστούν σε οικογένειες που δεν έχουν δει για χρόνια, και να δημιουργήσουν ένα δικό τους μέλλον ενώ ενηλικιώνονται σε μια ξένη γη. Μέσω αυτών των πέντε ζωηρών νέων, μέσα από τις ιστορίες  και τους αγώνες τους, ≪μαθαίνουμε την Αμερική≫.

19:35  Ανάμεσα σε δύο νησιά

Σενάριο/Σκηνοθεσία:  Μιχάλης Σταυρόπουλος.

Ελλάδα, 79’, 2013

Το φιλμ διερευνά τη γέννηση και το θάνατο ενός πρωτοποριακού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, του Enfield 8000, το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ‘70, και το οποίο κατασκευαζόταν στη Σύρο! Η Enfield Automotive της Μ. Βρετανίας, κατάφερε να κατακτήσει ένα σημαντικό συμβόλαιο για την παραγωγή ενός αρχικού αριθμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων, απέναντι στις προτάσεις των Ford και Leyland. Λίγο πριν ξεκινήσει η παραγωγή, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, ο εφοπλιστής Γιάννης Γουλανδρής, αποφασίζει να μεταφέρει το εργοστάσιο στη Σύρο, μια απόφαση πιθανώς μοιραία για το μέλλον ενός οχήματος πόλης που καθίστατο ιδανικό στην περίοδο της πρώτης ενεργειακής κρίσης.

21:00  2013 Θερινά σινεμά στην Αθήνα

Σενάριο/Σκηνοθεσία: Μαγδαληνή Ρεμούνδου.

Ελλάδα, 45’, 2013

2013_Therina_Cinema_Stin_Athina[1]

2013: η Αθήνα βιώνει την οικονομική κρίση. Η κάμερα αποτυπώνει ζοφερές εικόνες εγκατάλειψης, ερήμωσης και παρακμής από το κέντρο της πόλης και τις γειτονιές της. Οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας αντιστέκονται, ανθούν ως αξιοθέατα και πόλος έλξης για τους τουρίστες, επανέρχονται στην αρχική τους ≪πλανόδια≫ δράση, γεμίζοντας αυλές, πάρκα και πλατείες, και γίνονται ο συνεκτικός ιστός μιας πανικόβλητης κοινωνίας σε κρίση. Συνεχίζουν τα θερινά σινεμά της Αθήνας, αγαπημένο είδος μαζικής ψυχαγωγίας, να αποτελούν όαση για απόδραση από την μουντή, απάνθρωπη καθημερινότητα – ή πλήττονται από την ύφεση;

21:50  Χρυσό δάσος

Σκηνοθεσία: Στρατής Βογιατζής.

Σενάριο: Αλεξάνδρα Σαλίμπα, Θοδωρής Αρμάος.

Ελλάδα, 24’, 2014

Forest_Of_Gold[1]

Ο Γιώργος Καλύβας είναι ένας γεωργός που δεν έκανε οικογένεια αλλά ≪έκανε≫ δέντρα, που λάτρεψε τη πατρογονική του γη και ζει μόνος του μέσα στο αρχέγονο δάσος των Σκουριών, καλλιεργώντας με αφοσίωση τις καρυδιές, τις καστανιές και φροντίζοντας τα μελίσσια του. Η μοίρα του Γιώργου είναι αλληλένδετη με τη μοίρα του δάσους, το οποίο κινδυνεύει λόγω του ορυκτού πλούτου που κρύβεται στο υπέδαφός του. Η πρόθεση μιας πολυεθνικής να κατασκευάσει ένα ορυχείο χρυσού μέσα στο δάσος των Σκουριών, μερικά μέτρα από το κτήμα του Γιώργου, έχει δημιουργήσει μια άνιση μάχη και έχει πολλαπλασιάσει γι’ αυτόν το μέγεθος της μοναξιάς και της απόγνωσης.

22:20  pilgrIMAGE: προσκύνημα στην εικόνα

Σκηνοθεσία: Πίτερ Ουιντόνικ, Μίρα Μπερτ-Ουιντόνικ.

Καναδάς, 82’, 2008

Σ’ αυτό το road movie με θέμα το σινεμά, ο Πίτερ Ουιντόνικ ταξιδεύει σ’ όλον τον κόσμο παρέα με την εικοσάχρονη κόρη του Μίρα που ασχολείται με τα μίντια. Ταξιδεύουν στην ιστορία του κινηματογράφου και στο μέλλον των μίντια, εξετάζοντας το πώς διαφορετικές γενιές δημιουργών βλέπουν, χρησιμοποιούν ή κατασκευάζουντις ταινίες, τις εικόνες, τον ήχο και τα μίντια. Απ’ τη γενέτειρα του Φελίνι ώς τη Νυρεμβέργη ・ από τον τάφο του Τσάπλιν ώς τα ιστολόγια των θεωρητικών της Βιέννης・ απ’ τον Μάγο του Οζ ώς τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα・ απ’ το ελβετικό χωριό του Ζαν Λυκ Γκοντάρ ώς τους καλλιτέχνες των μίντια στη Μπιενάλε της Βενετίας・ κι απ’ την πρώτη ταινία των Λυμιέρ ως την ακτιβίστρια των μίντια Φράνι Άρμστρονγκ, το pilgrIMAGE αναμειγνύει σύγχρονες και ιστορικές κινηματογραφικές τοποθεσίες με προσωπικές συναντήσεις και μαθήματα ζωής και κινηματογράφου.

Τρίτη 25 Μαρτίου 2014

18:00  Mythogenesis

Σενάριο/Σκηνοθεσία: Νίκος Πανουτσόπουλος

Ελλάδα, 29’, 2014

Αν δυσκολεύεστε να πιστέψετε ότι ένας Σοβιετικός κοσμοναύτης έχει ξεχαστεί σε τροχιά γύρω από τη γη ή ότι οι γοργόνες υπάρχουν στ’ αλήθεια, ο Ζοάν Φοντκουμπέρτα έχει τις αποδείξεις που χρειάζονται. Με όπλα την απαράμιλλη τεχνική, το οξύ πνεύμα και το καυστικό χιούμορ, ο πρόσφατα βραβευμένος με το μεγάλο βραβείο Hasselblad Καταλανός φωτογράφος παίζει ανάμεσα στην αλήθεια και τη φάρσα, δοκιμάζοντας διαρκώς τα όρια της φωτογραφικής αξιοπιστίας.

18:30  Σχετικά με το τέλος του κόσμου

Σενάριο/Σκηνοθεσία: Γιάννης Μισουρίδης

Ελλάδα, 56’, 2013

About_The_End_Of_The_World[1]

Με αφορμή την καταγραφή σε ντοκιμαντέρ μιας θεατρικής συμπαραγωγής Ελλάδας, Λιθουανίας και Μεξικού, και με αρχική πρόθεση ένα έργο σχετικά με το ≪τέλος του κόσμου≫, ο σκηνοθέτης και αφηγητής επιχειρεί να καταδυθεί στα βάθη της ≪παγκόσμιας κρίσης≫, ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα πως πρόκειται και για μια ≪προσωπική κρίση≫, καθώς και μια κρίση γι’ αυτούς που προσπαθούν να την αναπαραστήσουν. Η ιστορία ξεκινά από ένα βίντεο δολοφονίας που τράβηξε ένα συνεργείο του πρακτορείου Ρόιτερς και το οποίο κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο από το Wikileaks.

19:30  Cretativity

Σενάριο/Σκηνοθεσία:   Μανόλης Κριτσωτάκης.

Ελλάδα, 80’, 2013

Έξι καλλιτέχνες από έξι διαφορετικές χώρες και έξι διαφορετικά πεδία της τέχνης μάς εξηγούν γιατί έχουν επιλέξει να ζουν και να δουλεύουν στην Κρήτη, αλλά και τους λόγους που τους κρατάνε ακόμη εκεί, ενώ έχουν την επιλογή να επιστρέψουν σε χώρες που δεν αντιμετωπίζουν ανάλογα οικονομικά προβλήματα με την Ελλάδα. Μέσα από έξι συνεντεύξεις, επενδυμένες με ήχους και εικόνες από τη σημερινή Κρήτη, ανακαλύπτουμε την οπτική αυτών των ανθρώπων για τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα και την εικόνα που έχουν άνθρωποι από πιο ργανωμένες κοινωνίες για τον κρητικό τρόπο ζωής.

20:55  Unplugged

Σκηνοθεσία: Τζώρτζης Γρηγοράκης.

Ελλάδα-Ελβετία, 10’, 2013

Τι σημαίνει ≪unplugged≫; Τι σχέση δημιουργεί μεταξύ των μουσικών και του κοινού; Για ποιο λόγο δημιουργούν οι καλλιτέχνες μουσική; Το ντοκιμαντέρ εξερευνά τη live unplugged μουσική σκηνή, στο πλαίσιο του Zermatt Music Festival, του μοναδικού φεστιβάλ unplugged μουσικής στην Ευρώπη. Παρουσιάζονται διεθνούς φήμης καλλιτέχνες (Skunk Anansie, Morcheeba κ.ά.) καθώς επίσης και νέα ταλέντα της ευρωπαϊκής σκηνής σ’ ένα εκπληκτικό περιβάλλον, στη μαγευτική φύση των Ελβετικών Άλπεων.

21:10  Η γυναίκα και το νερό

Σενάριο/Σκηνοθεσία:  Νοθέμ Κογιάδο

Ισπανία, 65’, 2013

Women_And_Water[1]

Σε πολλά μέρη του πλανήτη, είναι ευθύνη των γυναικών να μαζεύουν νερό, κι έτσι, αφότου εγκαταλείψουν το σχολείο σε πολύ νεαρή ηλικία, η υγεία της οικογένειάς τους εξαρτάται απ’ αυτές. Επίσης, είναι οι πρώτες που υποφέρουν σε περιόδους ανομβρίας. Παραλληλίζοντας τον κύκλο της ζωής με τον κύκλο του νερού, το ντοκιμαντέρ αναλύει τη σχέση των γυναικών με το νερό και εγείρει ένα από τα ζητήματα που θα μας απασχολεί όλο και πιο συχνά στο μέλλον: ποιος έχει δικαίωμα στο νερό όταν αυτό σπανίζει;

22:20  Yusef’s Song

Σενάριο/Σκηνοθεσία: Κώστας Πλιάκος.

Ελλάδα, 75’, 2014

Yusefs_Song[1]

Η ιστορία διαδραματίζεται στη μετεπαναστατική Λιβύη. Είναι ένα ντοκιμαντέρ για το χτίσιμο μιας χώρας από την αρχή έπειτα από ένα τεράστιο γεγονός, όπως το βιώνουν οι άνθρωποι. Πρωταγωνιστής είναι ο Γιούσεφ, ένας νέος που συμμετείχε στην επανάσταση και είναι ο διασημότερος ράπερ της Λιβύης. Ο Γιούσεφ έγραψε τα τραγούδια της επανάστασης και η φήμη του έχει εξαπλωθεί στον αραβικό κόσμο. Μέσα από τα μάτια του, το ντοκιμαντέρ προσπαθεί να ξεδιπλώσει το όραμα των νέων στη Λιβύη για τη χώρα τους μετά τον Καντάφι. Η κάμερα τον ακολουθεί παντού, καταγράφοντας τις αφηγήσεις του και τις κουβέντες για θέματα  καθημερινότητας, κοινωνικού προβληματισμού, πολιτικής. Η παρουσία του ντύνεται από τη μουσική του, ένα εξαίρετο αραβικό ραπ που δίνει ρυθμό και νεύρο στην αφήγηση.

 

 

Be the first to comment!
 
Leave a reply »