417 views 0 comments

Γεράσιμος Θεοδόσης, συγγραφέας: «Μισή αλήθεια, είναι η αλήθεια που αναζητούμε όλοι μας και τελικά είμαστε καταδικασμένοι να βρούμε»

by on Φεβρουάριος 9, 2018
 

Του ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΡΓΑ

Μια δραματική ιστορία για τον έρωτα, την παρακμή και τον θάνατο, αποτελεί το νέο μυθιστόρημα του Γεράσιμου Θεοδόση «Μισή αλήθεια», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Κλειδάριθμος».
Ένας σφετεριστής της αγάπης, ένα έγκλημα πάθους και η ατέρμονη δυστυχία που αφήνει τη στάχτη της σε συναισθήματα, αισθήσεις, σκέψεις κι ένας δραματικός έρωτας που παίρνει μεταφυσικές διαστάσεις στους άδειους δρόμους της Αθήνας, σε ερωτικά καταγώγια των Βρυξελλών, καταθλιπτικά ξενοδοχεία και γαλλικά κάστρα, κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

Μια ατέρμονη εναλλαγή ρόλων από τον «μετόκοσμο» του Επίκουρου έως τους κύκλους του Εμπεδοκλή που έλκονται και απωθούνται, απωθούνται και έλκονται.

Με γλαφυρή γραφή και ερωτισμό ο συγγραφέας ξετυλίγει το νήμα της ιστορίας και τρυπώνει στα μύχια της ψυχής του ήρωα.
Ο συγγραφέας μίλησε στην artpress –παραμεθόριες ματιές στον πολιτισμό για το νέο του βιβλίο, για τους μυθιστορηματικούς ήρωες του, για τον ρόλο που παίζει ο έρωτας στη ζωή και στα βιβλία του και προσκαλεί τον αναγνώστη να διαβάσει τη «Μισή αλήθεια» για να «ταξιδέψει γρήγορα και οικονομικά σε ταξίδια ερωτικά, φιλοσοφικά, ταξίδια μυστηρίου, ταξίδια αναψυχής και αυτογνωσίας».

Πως θα χαρακτηρίζατε το νέο μυθιστόρημα σας;
Σφαίρον.
Τι σηματοδοτεί ο τίτλος του βιβλίου;
ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ: Είναι η αλήθεια που αναζητούμε όλοι μας και τελικά είμαστε καταδικασμένοι να βρούμε.
Ποια είναι η ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, αυτή που λέμε ή αυτή που κρύβουμε;
Είναι αυτή που μας λένε ή/και μας κρύβουνε.
Υπάρχουν στο βιβλίο σας πραγματικά και μυθοπλαστικά στοιχεία;
Ίσως να είναι η ποίηση/η προφητεία μιας έκφρασης/σε χρόνους που δεν ήρθαν
Και ίσως να είναι ο ποιητής/ο μαθητής των περασμένων
Ίσως να είναι ανάγκη/η ζωή να δυσκολεύει
και να προμηνά ο ποιητής/με τα στρυφνά του λόγια/τη δυσκολία ετούτη
Και όταν στο τέλος/θα πάψει να μιλά
δεν θα σιωπά/τις λέξεις θα χτυπάει
(η ποίησή μου προς απάντησή σας)
Οι ήρωες του βιβλίου σας από ποια πλευρά της ζωής είναι βγαλμένοι;
… από τα κόκκαλα των Ελλήνων τα ιερά…
Ο ήρωας του βιβλίου σας, δικηγόρος Δημοσθένης Καλένδης, προσεγγίζει διαφορετικά τα πράγματα και τις καταστάσεις από την δεύτερη ιδιότητα του, αυτή του συγγραφέα;
Πράγματι είναι διπλός κατάσκοπος. Για αυτό όμως στο τέλος χάνει και το κορίτσι. Αναπόφευκτο είναι. Όλοι εμείς οι υπόλοιποι έχουμε να μάθουμε από τα λάθη του. Και όπως πάντα λέω: Πάθος για να μη γίνει λάθος.
Ταυτίζεστε με τους ήρωες των βιβλίων σας ή κρατάτε αποστάσεις;
Αν ταυτιζόμουν με τους ήρωες μου δεν θα ήμουν συγγραφέας. Θα ήμουν ενδεχομένως ηθοποιός ή κριτικός λογοτεχνίας. Αντίστοιχα δεν κρατάω καμία απόσταση από αυτούς, δεν δύναμαι, αφού όλοι τους ζουν έτη φωτός μακριά μου. Ποιος είμαι εγώ που θα συνομιλήσω με τον Δημοσθένη Καλένδη ή τη Σοφία Ευγενίδη;


Ο έρωτας, τι ρόλο παίζει στα βιβλία σας και στη ζωή σας;
Ποτέ δεν ρωτάνε έναν συγγραφέα κάτι προσωπικό. Ζητάτε από μια επαγγελματία στριπτιζέζ να γδυθεί για να γδυθεί; Μην περιμένετε ποτέ να σας μιλήσω για τον προσωπικό μου έρωτα ή πόνο. Όπως έγραφε και ο Πεσσόα: «Ο ποιητής είναι κάποιος που προσποιείται/ που προσποιείται τόσο καλά/και καταφέρνει να προσποιηθεί πως είναι πόνος/ο πόνος που νιώθει».
Γιατί να διαβάσει ο αναγνώστης το βιβλίο σας αυτό;
Καταρχάς για να ταξιδέψει γρήγορα και οικονομικά. Του παρέχω ένα σωρό ταξίδια: ερωτικά, φιλοσοφικά, ταξίδια μυστηρίου, ταξίδια αναψυχής και αυτογνωσίας, μαζί με κάμποσες δωρεάν νομικές συμβουλές και μπόλικες λογοτεχνικές γευσιγνωσίες. Και όλα στην τιμή των 11 ευρώ. Πέστε μου, ποιο λόγο μπορεί να έχει ένας αναγνώστης να μη διαβάσει τη ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ;
Το βιβλίο:
Ο δικηγόρος και συγγραφέας Δημοσθένης Καλένδης δέχεται στο γραφείο του την επίσκεψη της Σοφίας Ευγενίδη, μιας γυναίκας απαράμιλλης ομορφιάς, η οποία δηλώνει θαυμάστρια του βιβλίου του Απονομή Δικαιοσύνης και του αναθέτει την υπόθεση της νεκρής αδελφής της προκειμένου να την αποκαταστήσει ηθικά, έστω μετά θάνατον. Του αφήνει τα «ημερολόγια» της αδελφής της και στη συνέχεια εξαφανίζεται.
Ο Καλένδης έρχεται αντιμέτωπος με αναπάντητα ερωτήματα: Τι σχέση έχει μαζί του ο εραστής της νεκρής αδελφής; Και ποιος είναι ο πραγματικός δολοφόνος της; Ο πόθος του για τη γυναίκα-μυστήριο που εμφανίστηκε και χάθηκε μέσα στη νύχτα κατακλύζει το είναι του. Χωρίς αυτή δεν μπορεί να χαρεί, να σκεφτεί, να υπάρξει. Τον έχει στοιχειώσει. Δεν συνειδητοποιεί πως είναι ερωτευμένος με ένα όνειρο –ακόμα κι όταν η γυναίκα που αγαπά του λέει: «Σ’ αγαπώ ερήμην σου, ερήμην μου, ερήμην όλων.»
Βιογραφικο:
Ο Γεράσιμος Θεοδόσης γεννήθηκε στην Πάτρα το 1962, σπούδασε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Αθήνας, στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης και στη Σχολή Πολιτικών Επιστημών και Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης. Είναι Διδάκτορας του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης. Δικηγορεί, γράφει και διδάσκει.
Το 1999 κυκλοφόρησε το πρώτο του μυθιστόρημα ΜΙΑ ΕΡΩΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ. Ακολούθησαν άλλα δέκα μυθιστορήματα: ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΗΔΕΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΕΙΡΟ (2000), ΕΝΑΣ ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΣ ΑΙΩΝΑΣ (2001), ΤΟΣΗ ΒΡΟΧΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΟΥΣΙΑ (2003), ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ (2004), Η ΓΑΤΑ ΤΟΥ ΣΡΕΝΤΙΝΓΚΕΡ (2005),ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ (2006), ΑΠΟΝΟΜΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ (2009), ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΦΑΜΟΖΟΥ (2012), BLACKJACK ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ, 21 ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΓΑΠΗΣ (2013), ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ (2018).
Το 2000 κυκλοφόρησε η μονογραφία του, Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, η μοναδική (τότε) νομική μελέτη για τη σχέση δικαίου και τέχνης –Υπήρξε τακτικός αρθρογράφος των περιοδικών ΑΝΤΙ και ΔΙΑΒΑΖΩ. Άρθρα του έχουν επίσης δημοσιευτεί στις εφημερίδες ΤΑ ΝΕΑ, ΤΟ ΒΗΜΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Η ΑΥΓΗ κ.α.
Είναι προϊστάμενος της Νομικής Υπηρεσίας του Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού και δικηγόρος Αθηνών.

Be the first to comment!
 
Leave a reply »