117 views 0 comments

«Η βλακεία είναι σοβαρή υπόθεση» : Ένα φιλοσοφικό δοκίμιο του Maurizio Ferraris

by on Μάρτιος 24, 2018
 

Ένα στοχασμό πάνω στη βλακεία αποτελεί βιβλίο «Η βλακεία είναι σοβαρή υπόθεση» του Ιταλού καθηγητή φιλοσοφίας Maurizio Ferraris, που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Κέδρος σε μετάφραση της Κατερίνας Γούλα.

Η βλακεία δεν κάνει διακρίσεις· μάζες και ελίτ κινδυνεύουν εξίσου από την απροειδοποίητη εμφάνισή της. Ελλοχεύει σε κάθε ανθρώπινη προσπάθεια και μπορεί να πλήξει ακόμη και τα λαμπρότερα πνεύματα. Αφήνει το στίγμα της στην Ιστορία, κρύβεται πίσω από σημαντικά πολιτικά, στρατιωτικά, φιλοσοφικά και καλλιτεχνικά γεγονότα. Το παράδοξο μάλιστα είναι ότι η ανάπτυξη της τεχνολογίας όχι μόνο δεν την περιορίζει, αλλά, αντίθετα, της δίνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις.
Ωστόσο ο Ιταλός καθηγητής φιλοσοφίας Maurizio Ferraris πιστεύει ότι η βλακεία δεν είναι μόνο μια ανεξέλεγκτη καταστροφική δύναμη, αλλά αποτελεί και μια αστείρευτη πηγή ενέργειας, που συμβάλλει στην πρόοδο του ατόμου και της ανθρωπότητας.

 

 

 

Βιογραφικό:

 Ο φιλόσοφος και ακαδημαϊκός Maurizio Ferraris γεννήθηκε στις 7 Φεβρουαρίου 1956 στο Τορίνο. Είναι καθηγητής φιλοσοφίας στο Τμήμα Φιλολογίας και Φιλοσοφίας του πανεπιστημίου της γενέτειράς του, όπου διευθύνει παράλληλα το Εργαστήρι Οντολογίας LabOnt. Σπούδασε στο Τορίνο, στο Παρίσι και στη Χαϊδελβέργη και έχει διδάξει σε διακεκριμένα πανεπιστήμια ανά την Ευρώπη. Διευθύνει το περιοδικό Rivista di Estetica, ενώ αρθρογραφεί τακτικά στον Τύπο, όπως στο Il Sole 24 ORE παλιότερα και στη La repubblica σήμερα.
Τα ενδιαφέροντά του εντοπίζονται στα πεδία της ερμηνευτικής, της αισθητικής και της οντολογίας. Το όνομά του και το έργο του έχουν συνδεθεί με την οντολογία της τεκμηρίωσης (documentalità) και με το ρεύμα του νεορεαλισμού – του οποίου άλλωστε έχει υπογράψει το μανιφέστο (Manifesto del nuovo realismo, 2012), μιας προσπάθειας υπέρβασης του μεταμοντερνισμού η οποία εκκινεί από μια προσέγγιση της αισθητικής όχι ως φιλοσοφίας της τέχνης, αλλά ως οντολογίας της αντίληψης και της αισθητηριακής εμπειρίας.

Be the first to comment!
 
Leave a reply »