Θέατρο
794 views 0 comments

Μπέττυ Αρβανίτη «Ο πολίτης πρέπει να πάρει πιο σοβαρά τον ρόλο του, να ενηλικιωθεί!»

by on Δεκέμβριος 9, 2013
Details
 
Editor Rating
Total Score

Hover To Rate
User Rating
User Score

You have rated this

 

στην ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ

Από τον Παπαδιαμάντη στον Ίψεν. Διαισθητικά για το τι θέλει το κοινό, από ανάγκη ίσως για αλλαγή, από διάθεση αλλά και λόγω του «Ιψενικού» έτους 2014. Η Μπέττυ Αρβανίτη αναμετράται με έναν από τους κυρίαρχους θεατρικούς ρόλους και πάνω από όλα με τον εαυτό της, στους «Βρικόλακες» και τη σκηνή του θεάτρου της «Οδού Κεφαλληνίας».

«Το συγκεκριμένο έργο υπήρξε παλιά επιθυμία μου. Η “Φόνισσα” του Παπαδιαμάντη ήταν για μένα ένας σταθμός και είχα την τύχη να το παίξω δύο χρονιές, έτσι ύστερα από αυτό έπεισα τον Στάθη Λιβαθινό να περάσουμε σε αυτό το σπουδαίο έργο και σε αυτό το διαφορετικό κλίμα. Ήταν καλλιτεχνική, θα έλεγα, πρόκληση. Είναι η πρώτη φορά που ο Στάθης Λιβαθινός σκηνοθετεί Ίψεν και εγώ μετά τη “Φόνισσα” από τη Σκιάθο, δοκιμάζω την κυρία Άλβιν από τον Βορρά, μαζί με έναν εξαιρετικό θίασο από ηθοποιούς που πιστεύω και θαυμάζω. Το ότι το 2014 είναι “Ιψενικό” αποτελεί μια ευχάριστη σύμπτωση».

Ποιοι είναι οι «Βρικόλακες»;

«Βρικόλακες» είναι οι προκαταλήψεις, οι νεκρές αντιλήψεις, οι φόβοι μπροστά στο νέο. Όλα αυτά τα δεσμά που μας εμποδίζουν την ελευθερία, που καλλιεργούν το ψέμα, που τα φέρουμε μέσα μας και τα έχουμε κληρονομήσει από παλιότερες συντηρητικές γενιές που πολλές φορές καθορίζουν τις ζωές των νεότερων γενιών.

Θεατρική εταιρεία «Πράξη», Θέατρο οδού Κεφαλληνίας και τι απαιτείται για να κρατήσει κάποιος ζωντανό έναν χώρο Τέχνης και δημιουργίας χωρίς εκπτώσεις;

Βασικό στοιχείο Τέχνης για να μείνει ζωντανή είναι να τολμά, να ερευνά και ασφαλώς να μην κάνει εκπτώσεις. Δεν είναι εύκολα όλα αυτά και ιδιαίτερα με μόνη την ιδιωτική πρωτοβουλία. Όμως μόνο έτσι μας αφορά το θέατρο. Επίσης ένα βασικό στοιχείο είναι οι συνεργάτες, γιατί το θέατρο είναι πράγματι πληθυντικού αριθμού, μόνο που η επιλογή των συνεργατών πρέπει να έχει κοινό όραμα, διαθεσιμότητα και επιθυμία για σκληρή δουλειά όπως και αμοιβαία εμπιστοσύνη.

«Παλαιότερα πήγαινα συνέχεια, τα τελευταία χρόνια φοβάμαι την περιοχή», μου είπε συνάδελφος. Υπάρχει δικαιολογία για τον φόβο της;

Υπάρχει ένα θεατρικό τετράγωνο στην Κυψέλη που ανθεί. Θεωρώ ότι είναι απολύτως λάθος να φοβάται κανείς. Υπάρχει μια ειρηνική συνύπαρξη των κατοίκων με τους κατοίκους-μετανάστες και βέβαια δεν είναι καθόλου τυχαίο που κάθε χρόνο έχουμε μεγάλη προσέλευση θεατών. Φοβάμαι ότι ο φόβος είναι αποτέλεσμα κινδυνολογίας των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και είναι αδικαιολόγητο να μην αντιστέκεται κανείς σε αυτό.

Ενόψει δημοτικών εκλογών, πού θα έπρεπε να ρίξει το βάρος ο εκάστοτε δήμαρχος όσον αφορά την περιοχή γύρω από το θέατρο;

Το βέβαιο είναι ότι τα θέατρα, ειδικά σε αυτές τις υποβαθμισμένες περιοχές, είναι πόλοι πολιτισμού και συνάθροισης. Επομένως πολύτιμα μέρη για τη φροντίδα ενός δημάρχου. Πρέπει πάση θυσία να μην εγκαταλείπονται και να ενισχύονται.

Συμμετείχατε στην ένδοξη εποχή του ελληνικού κινηματογράφου και τελευταία βλέπουμε να γίνονται και πάλι κινήσεις στο ελληνικό σινεμά. Μήπως οι δυσκολίες της κάθε εποχής και η μη ρευστότητα, λειτουργούν αντιστρόφως με τη δημιουργία;

Δεν πιστεύω ότι μόνο σε εποχές οικονομικής άνθησης παράγεται Τέχνη, αλλά ούτε και αντίστροφα. Θα είχαμε αυτά τα ενδιαφέροντα βήματα στον κινηματογράφο γιατί υπάρχουν νέοι ανήσυχοι και ενδιαφέροντες δημιουργοί που θέλουν να εκφραστούν μέσα στην εποχή τους. Μακάρι να υπήρχε και ρευστότητα.

Τρόικα, συνεργασία ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ αντιπολίτευση, ο Νίκος Μιχαλολιάκος στη φυλακή και οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής στο Κοινοβούλιο. Αισθάνεστε ότι υπάρχει διέξοδος για τους πολίτες;

Δεν θεωρώ ανεύθυνους τους πολίτες γι’ αυτά τα αποτελέσματα. Συνέπειες της αδιαφορίας και της έλλειψης κοινωνικής συνείδησης είναι. Η μόνη διέξοδος που ίσως υπάρχει είναι ο πολίτης να πάρει λίγο πιο σοβαρά τον ρόλο του και να γίνει πιο ενεργός. Να ενηλικιωθεί επιτέλους!

Την ιστορία τη γράφουν οι λαοί ή οι εξουσίες τους;   

Νομίζω ότι αυτά είναι αλληλένδετα. Οι λαοί έχουν τις εξουσίες που τους αντιπροσωπεύουν και οι εξουσίες τους λαούς που τους ανέχονται. Όταν υπάρξει ρήξη τότε γράφεται η ιστορία.

Η τηλεόραση σας ξεκουράζει ή σας κουράζει;

Δεν αποτελεί στοιχείο της καθημερινότητάς μου. Αν έχει μια καλή ταινία ή μια ενδιαφέρουσα εκπομπή και αν έχω καιρό μπορεί να μου αρέσει, αλλιώς δεν τη χρησιμοποιώ.

Ήδη τα πρώτα χριστουγεννιάτικα μας βάζουν στο κλίμα. Τι θα θέλατε να διατηρήσετε και τι να αλλάξει με το νέο έτος.

Να αλλάξει κάπως το κλίμα της απαισιοδοξίας που επικρατεί, όχι άδικα, γύρω μας. Πώς άραγε; Προσωπικά θέλω να διατηρήσω την επιθυμία μου ζωντανή.

 

info

INFO

«Βρικόλακες» του Χένρικ Ίψεν σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού στην Α’ σκηνή του Θεάτρου «Οδού Κεφαλληνίας», Κεφαλληνίας 16 Κυψέλη. Μετάφραση-δραματουργική επεξεργασία: Γιώργος Δεπάστας – Στάθης Λιβαθινός. Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός. Παίζουν οι Μπέττυ Αρβανίτη, Γιώργος Κέντρος, Νίκος Χατζόπουλος, Μαρία Κίτσου και Κώστας Βασαρδάνης. Παράλληλα στη Β’ σκηνή παρουσιάζεται η παράσταση «Ζητείται κλόουν ηλικιωμένος» του Ρουμάνου συγγραφέα Ματέϊ Βίσνιεκ.

 

 

Αναδημοσίευση από εφημερίδα «ΕΛΛΑΔΑ αύριο»

Be the first to comment!
 
Leave a reply »